برگزاری نشست علمی آموزشی

اکنون که اقشار مختلف جامعه به سمت بورس گرایش پیدا کرده‌اند و خواسته یا ناخواسته درگیر مسائل بازار سرمایه شده‌اند، گروه اقتصاد مؤسسه امام خمینی (ره) اقدام به برگزاری نشست علمی آموزشی با موضوع بورس و بازار سرمایه کرده است.

 

در این نشست که یکمین جلسه آن در تاریخ 1399/03/01 برگزار شد، حجةالإسلام دکتر معصومی‌نیا به سخنرانی پرداختندایشان در این جلسه، ابعاد و شاخه‌های مختلف بازار سرمایه را عنوان کردند و بنا گذاشتند در جلسات آینده به ابعاد فقهی بورس و عملکرد آن در بازار ایران بپردازند.

 

در دومین جلسه که در تاریخ 1399/03/08 برگزار شد، حجةالإسلام دکتر معصومی‌نیا ابزارهای مدیریت ریسک در بازار سرمایه را عنوان کردند و دنباله مباحث به جلسات آینده موکول شد.

 

سومین جلسه که روز سه‌شنبه 1399/03/13 منعقد گردید، تقسیم‌بندی بازار سرمایه از منظری دیگر مورد تحلیل حجةالإسلام دکتر معصومی‌نیا قرار گرفت.

 

پنج‌شنبه 1399/03/22 مصادف بود با برگزاری چهارمین جلسه از سلسله جلسات بورس و بازار سرمایه که حجةالإسلام دکتر معصومی‌نیا به بررسی و نقد ادعای عقلانی بودن ساختار بازار مالی پرداختند.

 

پنجمین جلسه از این جلسات در تاریخ 1399/04/01 برگزار شد. در این جلسه حجةالإسلام دکتر معصومی‌نیا به بررسی فقهی برخی ابزارهای بازار سرمایه پرداختند.

 

این جلسات با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سالن اندیشه مؤسسه امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.